måndag 11 januari 2010

Kallt, kallt, kallt...

Ja vad ska man säga.. jag är hemskt glad och tacksam över min VEDSPIS! den har gått varm här under julen, den är guld värd. Har gått och väntat på när det ska frysa i vattenledningar eller avlopp, vi har klarat oss ganska bra trots allt, men nu i dagarna pajjade vattnet till stallet.. under sommaren satte Fredrik upp värmeslangar och packade in rören så de skulle hålla sig varma den här vintern.. den har fungerat jättebra men tålde inte - 30.. så nu får man bära hinkar från huset 2 ggr om dagen i stället.

Vardagen har nu börjat som den brukar, Isak har börjat skolan och Elina ska till dagis i morgon, vilket hon har väntat på heela julen!

Nu vill jag att sommarn ska komma, jag har projekt STALLET framför mig, det projektet skulle jag ha börjat med i somras men det blev inte av eftersom jag var tvungen att använda det till min sjuka häst.. nu till sommaren hoppas jag att djuren håller sig friska och att jag nu kan börja måla, det ska målas vitt inomhus, jag hann dock måla gallren svarta i somras. Sedan letar jag efter eller funderar på att göra stora bokstäver till ladugården som skall sättas på väggen, över dörrarna in ska det stå "stallet" och sedan kom gubben med iden att vi kanske skulle sätta bokstäver på baksidan (mot utsikten och vägen) där det skall stå "stall hagen" men det får vi fundera på ett tag till! mycket skall göras! jag har en gammal trilla som står och skrotar i ladugården som jag vill renovera upp och "tjära" in. Jag letar även efter en gammaldags svart lykta att ha på väggen in till stallet. Sen får vi inte glömma allt som jag vill ha gjort i mitt eget hus! där ska tak och dörrar målas vita, tapetsering i samtliga rum, renovering av badrummet, liten lätt renovering av vårt sovrum.. det största projektet jag VILL ha gjort men som troligtvis inte kommer att bli av detta århundradet är övervåningen, jag vill ha den! Vi har en övervåning idag som används som vindsutrymme.. onödigt!

Jag har varit dålig på att fota den fina naturen nu när snön ligger så vit och fin, men.. på djuren fick jag ett par härliga bilder!

ha det gott så länge.

Blundur i Kylan!



Kaxina som älskar att doppa huvudet i snön!

1 kommentar: