lördag 2 januari 2010

Ett litet ljus i min mörka vardag

Ja.. Blundur har kommit hem till Översidan! Äntligen händer det något roligt i min så annars mörka vardag, efter allt som hänt med Pappa osv.
Men den lilla försiktiga, snälla Blundur har här hemma på gården blivit både busig och lite stönig! men på ett charmigt sätt så klart ;-)

Resan hem gick bra, Fredrik och Johanna lyfte på honom på transporten, men när han väls stod på plats stod han lungt och fint, hela vägen hem.
Dock hade han svårt för att backa ut ur transporten, vilket han var tvungen till då vi hade med oss ytterligare en häst som skulle vidare till maria. Men med lite hjälp av manliga starka armar så lyftes han praktiskt taget även ut ur transporten!

Dagen efter släpptes han ut tillsammans med gamlingen Fazer som är inhyrd här hos mig, tyvärr är Fazer alldeles för snäll så någon uppfostring av honom blir det dåligt med är jag rädd! det var mer Blundur som tog övertaget, fast det är mest på lekstadiet än så länge. Båda hästarna acepterade varandra direkt och står och äter ur samma hög! Lilla Kaxina får gå själv i hagen bredvid tyvärr, men även hon springer som en tok när Blundur sätter igång med sina lekar!
i kväll ville han inte gå in i stallet så där fick jag trilskas med honom en stund innan han tillslut gav med sig. Jag har mkt jobb framför mig, men det ska bli kul och jag ser framemot det!

Det är kul att han äntligen kommit hem, han har livat upp stämningen här hemma :-) och jag kan inget annat säga än att han är fantastiskt söt att se på!

Nu ska jag inta soffläge, god kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar