onsdag 16 september 2009

Lite nytt...

Ja nu var det ett litet tag sedan jag skrev här igen.. jag är inte så flitig som många andra :-) men det har hänt lite nytt och roligt under de dagarna jag varit inaktiv!

Jag och Maria har haft Gangstar party här hos mig, det var Johanna Ydner från Tanumshede som kom hit och visade de tuffa kläderna! henne träffade vi genom hennes hästar kan man säga, hon föder upp och tävlar Islandshästar, hennes mamma har en jättefin liten hingst som Maria är lite intresserad av!

Nog om det och tillbaka till partyt.. det var roligt! men väääldigt mkt barn.. mellan 0-7 år gamla de flesta var i 3 års åldern.. gissa om det var high life!! nästa gång ska vi nog ha barnfritt tror jag :-/

Stackars Johanna som skulle presentera dessa kläder i det väsnet!! men det gick och hon fick allt sålt en del!

Sen har jag faktiskt blivit islandshingstägare i dagarna!! Blundur från Lilla Bu är nu betalad och min egen, han står fortfarande kvar i Stallarholmen men min tanke är att hämta honom den 3:e okt, det blir dock inte hit utan till Johanna i Tanumshede.. varför?.. jo hans ena pungkula har inte trillat på plats, men jag vill ju ha hem honom, det är liite långt att åka till stallarholmen.. så det blir mkt närmare till tanum, han ska få gå med Johannas unghingstar och leka av sig lite till!
Tills det är dags för kastrering.. hoppas Maria får sålt sin häst nu så hon oxå köper en Islandshingst tänk vad roligt de skulle ha av varandra och jag och maria med så klart!

Idag har jag varit och tittat på Isaks klasskamp, Isaks klass (1b) tävlade mot 1:an, 2:an och 3:an och de vann! det var roligt att se, han kastade kula och hoppade längdhopp.. kulan gick sådär men jisses vad ungen e snabb! längdhoppet gick super!
Nästa år skulle han vara med på 60 m och stafetten :-)

Vi firade genom att äta pizza till middag.. Isak fick välja!

Nu ska jag ut och väcka min lilla sjusovande prinsessa.. annars lär hon inte somna i kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar