tisdag 22 september 2009

Mera bilder... och lite småprat.

Nu har jag börjat läsa lite smått, det känns skönt att göra något vettigt på dagarna äntligen!
under helgen som varit har vår familj varit på marknad i Årjäng, det är roligt men man ångrar sig alltid efteråt! det va oerhört trångt att gå där med barnvagn, det måste varit rekord med folk.. men vädret va så himla fint det va väll det som lockade.
Isak har börjat på fritids nu när jag pluggar han stormtrivs med det, det är kanon för då får han verkligen leka av sig.. men inte tillräckligt antar jag för han ska ändå leka när jag hämtar honom..

Lördagen den 3:e okt 2009 ska vi äntligen hämta Blundur! han har blivit såå fin, fick se lite nya bilder som Sussi tagit häromdagen.
Jag hoppas resan för honom går bra, han är väntad hos Johanna Y i Tanumshede och jättevälkommen det känns oerhört skönt!

Det är svårt att sitta och plugga med Blundur i huvet hela tiden, men jag kämpar på.. den som väntar på något gott...

Här nedan kommer lite nya bilder på vår gård som jag lovat..


Här är vägen upp till stallet från vårt hus.. lilla Nemo lyckades kliva in i bilden!

Här ser man vinterhagen från vår gräsmatta...

Här är uteboxen, provisorisk än så länge.. det ska gjutas golv m.m i framtiden...


Här är ena delen i stallet det är nästa sommars projekt.. ska målas om.. vitt!!


... andra delen av stallet, vitt men ska skrapas och målas om.. suck.. har en del att göra nästa sommar!!


Vinterhagen med den fina utsikten!! sommarhagen går precis bredvid på utsidan..



Ladugården och stallet...


Utsikten från vårt lilla berg...




Den otroligt fina betes ängen! används av grannens kor men som även jag får ha tillgång till..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar