onsdag 13 januari 2010

En lugn dag.. har abstinens!

Ja, jag har tölt abstinens! är så sugen på att ta en ridtur i riktig tölt, har ju inte ridit ordentligt sedan i våras. Det är ju snart ett år sedan! ush vad sugen jag är..

Annars har dagen flutit på som vanligt. Ringde läkaren i morse ang min hosta som inte vill ge med sig! den började i slutet av november, efter en vecka ringde jag läkaren och fick en tid samma dag. Det visade sig då att jag hade början till lunginflamation och fick då utskrivet en pencelinkur i tio dagar. Efter de tio dagarna hade det blivit bättre, men helt bra var jag inte. Sedan har december flutit på med känslomässig berg och dalbana.. och min hosta har med tiden blivit värre, fast inte likadan som den jag hade när jag först sökte för det. Den första var torr och med febertoppar, den här är djup och hostar upp en massa slem. Läkaren jag pratade med idag tror att jag har fått astma.. det är ju så typiskt, men inte så konstigt Om jag fått det. Jag vet att jag är allergisk mot någonting, jag har haft problem med snuva och täppt hals i måånga år, men aldrig sökt :-S så det kan ha ett samband.. att det gått såpass långt att jag utvecklat astma av det. ja,ja.. jag ska väll klara av detta. Fick en tid till läkaren nästa vecka.

Idag har jag filmat hästarna när de lekte i hagen, kul för gammelfasse att han fått en unghäst som kompis! han ser inte mkt äldre ut han när de sätter igång och förut var det faktiskt Fasse själv som triggade igång Blundur, det va roligt att se! filmen kommer upp så småningom.. när jag lärt mig handskas med min nya filmkamera..

Nu står middagen på spisen, dock lite sent.. men bättre sent än aldrig, barnen har ätit så de var inte hungriga när vi kom hem..

See you later...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar