lördag 5 september 2009

Barnkalas och roligt brev!

Idag är det barnkals nr 2.. igår va Isak på "pusskalas" idag är det "vanligt" barnkalas.. hoppas jag..
Dagen började med bråk och väsen mellan ungarna, men har äntligen lugnat ner sig, nu tittar de på tv och är nöjda.. för tillfället.

I Torsdags fick jag mitt efterlängtade brev! nämligen köpekontraktet och vetrinärintyget på Blundur! nu närmar det sig :-) snart är han min!

Längtar tills jag får klappa och gosa med honom igen, vet dock inte riktigt när han kommer hem.. hade tänkt ha kvar honom i stockholm i ett par månader så han kunde kastreras innan hemgång, men på vet intyget står det att ena pungkulan inte är ända nere.. jag har fått erbjudande av en annan islandsuppfödare i Tanum att ta dit honom på hennes hingstbete, det skulle innebära att det blir betydligt närmare för mig att åka och hälsa på honom när jag vill.. och att det inte är lika bråttom med kastreringen, hyran var hälften så låg som i stockholm.. då kunde han gå där tills båda "kulorna" ramlat på plats..

Ja jag får se vad det blir, på måndag ska jag ringa försäkringsbolag och vetrinären, på torsdag blir antagligen köpet av! förhoppningsvis!

Nej nu är väsnet mellan ungarna igång igen.. hej så länge..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar